Innlegg

Dagens

Posted on

I dag har vi stort sett hatt regn i vårt distrikt. Men et par turer ut resulterte i noen bilder; fargene er jo fantastiske selv i gråvær.

De små høstlandskapene

Posted on

Tiden nå er for de store landskapene ikledd høstfarger. Men det er mye vakkert å se i de små landskapene også. Vakre farger både i gress, lyng, sopp og andre vekster, noe jeg har gjort et forsøk på å formidle med disse bildene.

 

Skurufjelltjønna

Posted on

Forleden tok vi en tur på gamle trakter til Skurufjellstjønna. Dette er et lite tjern på Skurufjellet (høyeste punkt 1044 moh) som er et fint turmål for en liten dagstur. Høstfargene har satt sitt preg spesielt på myrene.

(Klikk på ett av bildene for større versjon).

Gylne øyeblikk

Posted on

Første høstmåneden er nå godt i gang, og med den kommer alle fantastiske farger i naturen. Det er foreløpig litt tidlig for de fineste fargene i løvet, men ute på myrene og i gresset er det fine farger allerede. Bildene du ser her er alle tatt ved Femund og ved Gutulisetra.

Oslo

Posted on

Til en avveksling følger noen bilder fra vår hovedstad og da spesielt Bjørvika. Operaen er jo et vakkert og fotogent bygg; nye Munchmuseet og nye Deichmanske Hovedbibliotek setter også sitt preg på området. Det ble også tid til en liten avstikker til Akerselva.

Øksnafallene

Posted on Updated on

I går ble det en liten dagstur til Øksnafallene. Det er en rekke fossefall som ble til for 9-10000 år siden i elva Øksna. Det er spennende å se de flotte fossefallene, mønstrene i berggrunnen og mønstrene i skummet på vannoverflaten.

Sommerfugler

Posted on

Sommerfugler er vakre skapninger ofte med fantastiske farger. På ettersommeren er det massevis av disse i kulturlandskapet.

Fjellturer

Posted on Updated on

Noen dager på vogna i Elgå blir for en stor del benyttet til fine fjellturer. Så også på vårt siste opphold med strålende vær; egentlig litt for fint for fotografering, men bilder må en jo ta uansett.

Stemningsbilder fra Femund

Posted on

I sommer har vi hatt vekslende vær. Men tross alt har vi hatt endel dager med fine kveldsstunder og solnedganger. Bildene er tatt fra Båtstø i Elgå.

(Klikk på ett av bildene for større versjon)

På «hytta»

Posted on

Etter noen dager i «hytta» på Båtstø i Elgå er det alltids en del bilder som må gjennomgås, behandles og arkiveres. Her kommer det noen bilder fra siste oppholdet.