Landskap

Litt ymse

Posted on

Noen bilder fra Mjøsas bredd og Svartelva på bloggen denne gangen.

Helgetur

Posted on Updated on

Sist helg var vi på Femund Billedgruppes 40 års jubileum i samfunnshuset på Drevsjø. Turen oppover ble lagt om Sennsjøen, og det ble også tid til en tur opp til Elgå på søndag.

(Klikk på ett av bildene)

Flere høstfarger

Posted on Updated on

Høstfargene er utrolig vakre ikke minst i samspill med vann. Her er noen bilder fra Trysil og Engerdal.

Siste halvdel av september

Posted on

Nå i siste halvdel av september er fargene i naturen på det fineste; ikke minst i blåbærlynget. Bilder fra Ørsjøen og Dåpsloken er også med.

Sommer og blomster

Posted on Updated on

Sommeren er nå på sitt frodigste med masse vakre blomster av ymse slag. Ja, det er bare å slå seg løs med makro-objektivet for de som er fascinert av de små vekstene.

Jotunheimen

Posted on

Forrige helg var vi så heldige å bli bedt med på hyttetur på Beitostølen. Trivelig var det i selskap med sønn, svigerdatter og barnebarn. Selvsagt ble det et par fjellturer medbrakt mat, drikke og selvsagt kameraet.

Flom

Posted on

Dagen i går var meget fuktig her i Trysil som mange andre steder i Sør-Norge. Det er hvert år spenning om hvor stor en eventuell vår-flom blir; i denne omgang gjenstår det heldigvis ganske mye før den blir på 1995 nivå. Og bra er det!

Bittermarka og Petterbua

Posted on

Forleden var vi på en fantastisk flott tur til Petterbua i Bittermarka. Det var aldeles nydelig vær med sol, og så og si vindstille. Fantastisk flotte skiløyper og hvite urørte vidder gjorde dette til en opplevelse for kropp og sjel. Noen bilder ble det også!

(Klikk på ett av bildene for større versjon og lett å bla i)

Is, snø, sol og skodde

Posted on

Mjøsstranda ved Domkirkeodden er en fin plass som blir besøkt hvis anledningen byr seg. Denne gangen hadde isen lagt seg og dannet fine mønstre sammen med et ørlite snølag. Skodden sammen med enkelte solglimt gjorde sitt til å skape en egen stemning. Et fint rimlag hadde også lagt seg på busker og trær.

(Klikk på ett av bildene for lett å kunne bla i de.)

Sommarøya og Kvaløya

Posted on

Turen Femund Billedgruppe tok til Sommarøy i Tromsø gjorde inntrykk på alle oss åtte som var med. Største opplevelsen var kanskje hvalsafarien der jeg tidligere har lagt ut noen bilder i innlegget «Sommarøy i Troms». Men naturen og ikke minst lyset der oppe gjorde også et sterkt inntrykk. Det er så forskjellig fra det vi er vant til på indre østlandet. Så jeg tillater meg å legge ut noen bilder til fra turen, og jeg håper de beskriver noe av den flotte naturen og lyset.